privind formularea contestațiilor împotriva notelor de constatare și înștiințare de plată emise de către Compania Municipală Parking București S.A.
Nota de constatare și înștiințare de plată emisă poate fi contestată în termen de 15 zile calendaristice de la data comunicării;
Contestația împotriva notei de constatare și înștiințare de plată poate fi transmisă prin poștă/curierat sau depusă în format letric la sediul societății, sau la oricare alt punct de lucru al acesteia, ori în format electronic, prin intermediul platformei digitale pusă la dispoziția utilizatorilor (constatare.cmpb.ro);
Contestațiile formulate se înregistrează în evidențele interne, cu atribuirea unui număr unic de înregistrare fiecărei solicitări;
Contestațiile înregistrate se soluționează în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data comunicării lor către companie;
Contestația trebuie să cuprindă datele de identificare ale solicitantului, precum și mențiuni cu privire la obiectul și motivele contestației, susținute prin documente justificative relevante;
Contestațiile depuse după expirarea termenului sunt considerate tardive și se resping, fără a fi analizate pe fond;
Contestațiile care nu respectă cerințele de formă, precum și cele care nu sunt completate în mod corespunzător în termen de 5 zile (cinci) calendaristice de la comunicarea unei notificări privind completarea elementelor lipsă, vor fi respinse ca inadmisibile prin decizie motivată, fără a se analiza fondul cauzei;
În măsura în care termenul de 15 zile pentru formularea contestației nu a fost depășit, utilizatorul are posibilitatea de a completa din propria inițiativă contestația inițială, cu respectarea condițiilor prevăzute la punctul 5, caz în care nu-i va mai fi transmisă notificarea prevăzută la punctul 7, dacă contestația astfel completată îndeplinește condițiile de admisibilitate în principiu prevăzute mai sus;
Nota de constatare și înștiințare de plată poate fi anulată în cazul dovedirii existenței uneia sau mai multor situații de mai jos:
intervenției unei erori materiale evidente, datorate scanării autovehiculului, constând în:
numărul de înmatriculare al autovehiculului este incorect;
data, ora sau parcajul în care a fost emisă nota de constatare sunt incorecte;
din conținutul notei de constatare lipsesc elemente obligatorii, respectiv datele menționate în cuprinsul acesteia sunt incomplete sau ilizibile.
intervenției unor disfuncționalități tehnice sau erori de prelucrare a datelor, constând în:
Nota de constatare a fost emisă eronat din motive tehnice;
Nota de constatare a fost emisă ca urmare a unor erori de procesare și înregistrare a datelor, produse fie de către personalul companiei, fie de către utilizatorii locurilor de parcare în mod accidental.
Contestațiile formulate împotriva notelor de constatare și înștiințare de plată, care nu dovedesc existența uneia sau mai multor împrejurări prevăzute la punctul 9 de mai sus, vor fi respinse ca neîntemeiate;
În baza analizării contestației depuse, se comunică contestatorului o decizie motivată, prin care se admite contestația și se dispune anularea notei de constatare și înștiințare de plată sau, după caz, se respinge contestația și se menține măsura dispusă;
Decizia motivată se transmite solicitantului în scris, în aceeași modalitate utilizată la depunere, cu excepția cazului în care se solicită expres o altă formă de comunicare;
Împotriva deciziei prevăzute la punctul 11 de mai sus se poate formula acțiune la instanța judecătorească competentă, potrivit legii.
Extras din REGULAMENTUL nr. SDG 56/03.06.2025 privind soluționarea, pe cale administrativă, a contestațiilor formulate de către utilizatorii parcajelor publice de utilitate generală aparținând domeniului public și privat al Municipiului București împotriva notelor de constatare și înștiințare de plată, emise în activitatea de exploatare a acestora de către Compania Municipală Parking București S.A.